فیلم «در آغوش درخت» با تعلیق جدایی اعضای یک خانواده از همدیگر آغاز می‌شود اما بیش از اینکه روی آسیب‌های این جدایی بر زوجین متوقف بماند، بر تأثیر این جدایی روی فرزندان خانواده تأکید دارد.

در خدمت خانواده/ درباره فیلم «در آغوش درخت» ساخته بابک خواجه پاشا

به گزارش قدس آنلاین، فیلم «در آغوش درخت» با تعلیق جدایی اعضای یک خانواده از همدیگر آغاز می‌شود؛ اما بیش از اینکه روی آسیب‌های این جدایی بر زوجین متوقف بماند، بر تأثیر این جدایی روی فرزندان خانواده تأکید دارد.

در این فیلم که در اطراف ارومیه فیلم‌برداری شده است، نماهای بصری جذابی با قاب‌های هوایی و تصاویر واید از زیبایی‌های طبیعت به نمایش درمی‌آید که چشم‌اندازهای زیبایی را به تصویر می‌کشد.

قصه فیلم اگرچه در نیمه دوم به اختلاف میان زن و شوهر می‌پردازد و گرهی از تعلیق ماجرا را باز می‌کند؛ اما محوریت آن درباره جهان کودکان و نوجوانان قصه است.

طاها و علیسان دو پسر خانواده هستند که یکی ۱۱ساله است و دیگری ۵ ساله. رضا، برادر فرید و برادرشوهر کیمیا هم عموی بچه‌هاست که نوجوانی در آستانه ۱۸سالگی با سری پرشور و رفتارهایی هیجانی است. قصه فیلم، روایتی در خدمت و ستایش خانواده است و فیلمساز به جهان کودکان و نوجوانان نزدیک می‌شود.

کارگردان اثر، قصه شخصیت‌های کودک و نوجوان فیلم را به درستی پیش می‌برد؛ اما فیلم‌نامه در روایت اختلاف میان پدر و مادر بچه‌ها و ارتباط میان آن‌ها، سست
است.

پیچیدگی بحران ارتباطی میان کیمیا و فرید به درستی و منطقی نشان داده نمی‌شود و شخصیت‌پردازی نقش‌های بزرگسال فیلم، مبهم و ناقص است در حالی که به ارتباط برادرانه دو پسربچه و دغدغه‌ها و سرکشی‌های نوجوان فیلم با دقت و ظرافت بیشتری پرداخته می‌شود.

خواجه پاشا در نخستین قدم کارگردانی‌اش نشان داده توانایی خوبی در فیلم‌سازی دارد اما «در آغوش درخت» به دلیل ضعف در فیلم‌نامه و شخصیت‌پردازی، فیلمی ویژه و ممتاز به شمار نمی‌رود.

خبرنگار: کهندل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.